ARTELE MARȚIALE, VACANȚA, MATEMATICA

Activitățile recreative au rolul de a ajuta copiii să se relaxeze și să sporească nivelul de energie necesar unei bune dezvoltări psihice și intelectuale. Activitățile de timp liber și recreere, precum jocul, prezintă o serie de avantaje. Una dintre ele este activitatea fizică, mai exact practicarea diverselor sporturi, care ajută copiii să interacționeze cu diverse persoane de vârsta lor, fiind o cale de a-i menține mereu activi, susținând starea de sănătate fizică a celor care practică acest gen de activități. Prin activitățile de timp liber și joc, copiii își pot dezvolta mai eficient abilitățile sociale, cooperarea cu ceilalți, strategii de rezolvare de probleme, precum și mijloace de negociere, cum ar fi compromisul. Activitățile recreative ajută copiii să-și însușească noi experiențe și cunoștințe, experimentând activități diverse, specifice copiilor, provenind din diverse medii și culturi, ajutându-i să-și dezvolte respectul pentru cei din jur. Jocul este important nu doar pentru copii, ci și pentru comunitatea din care aceștia provin. Prin joc copiii au posibilitatea să-și dezvolte abilități constructive de a face față situaților de viață, folosind resursele comunității.

Reușim să avem anumite activități și să le îndeplinim cu succes datorită cunoașterii, învățării și exercițiului. Acestea sunt cele trei elemente, în opinia mea, care asigură integritatea, buna desfășurare și persistența lucrărilor, procedeelor, execuțiilor în diverse domenii sociale.

Pornind cu primul concept aflat în prezentul articol, și anume  Cunoașterea, menționez că acesta reprezintă prima relație a unei persoane cu o activitate. Prin cunoaștere apare identificarea de către persoană a domeniului în care va presta anumite lucrări, procedee, va elabora planuri și va rezolva probleme.

Învățarea permite raportarea persoanei la o anumită activitate. Raportare însemnând o cunoaștere mai aprofundată despre un anume subiect, fenomen sau domeniu social. Sunt prezentate în acest al doilea concept metodele teoretice prin care un om poate lucra într-un domeniu.

Exercițiul este cel care asigură partea practică a învățării. Metodele teoretice despre care am vorbit sunt puse în practică în activități concrete, palpabile.

Plecând de la acest fapt, o recomandare pentru timpul liber din vacanța mare o reprezintă practicarea artelor marțiale.

Copiii se nasc egali, dar sunt educați diferit, iar felul în care copilul e amprentat de educația de acasă face o diferență majoră. Se poate discuta chiar despre câteva direcții în care poate evolua un copil care face arte marțiale.

Tocmai pentru că acestea disciplinează, organizează și responsabilizează un copil. Îl fac să gândească matur. Mai târziu poate ajunge un bun manager, poate promova în instituții militare de învățământ superior.

Datorită faptului că o bună pregătire marțială trebuie dublată de o bună pregătire intelectuală, copiii care practică arte marțiale își cultivă calități mentale deosebite și simțul oportunității care îi va ajuta ulterior să identifice situațiile propice din viață și să ia decizii corecte.  După experții japonezi în arte marțiale, “ki-ai” ar permite eliberarea într-un timp foarte scurt a unei forțe mentale și psihice importante. Pentru japonezi, noțiunea de “Kiai” nu înseamnă numai “strigăt” ori “zgomot”, ci are o serie vastă de înțelesuri: el definește forța dinamică universală, energia care sălăsluiește în spirit, dar poate fi transferată, prin concentrare și efort, în corpul uman.

Maestrul Sasaki spune: “corpul nostru conține aproximativ 70% apă, iar energia kiai-ului provoacă unde în această apă.” Conform celor mai vechi învățături ale clanurilor ninjutsu Togakure Ryu, conceptul de KIAI poate fi tradus ca „armonizarea cu forța dinamică a universului”. “Adevăratul” KIAI  nu este, deci, un simplu strigăt, ci devine un mod esențial  de a simți ritmul luptei și a controla momentele descătușării energiei.

Artele marțiale disciplinează mintea, obișnuiesc cu rigoarea efortului susținut, caracteristici esențiale și în înțelegerea matematicii. Explozia de energie se face interiorizând studiul conceptelor matematice, acestea fiind transpuse în rezolvarea situațiilor-problemă prin studiul intens.