Joc și magie cu mașina de adunat și mașina de scăzut

„ Învățând matematică, înveți să gândești”, Grigore Moisil

Pentru a-i ajuta pe elevii mei să învețe adunarea și scăderea am pus la cale un joc didactic, în cadrul căruia cei mici au primit ca sarcină de lucru rezolvarea unui exercițiu matematic. Pentru a descoperi rezultatul, fiecare dintre ei a fost chemat în fața clasei de către învățător și a primit un joben devenind un “mic magician”. Învățătorul  a venit în ajutorul elevului, i-a arătat ,,mașina de adunat “ și l-a invitat  să facă o ,,vrajă “ cu numere, descoperind rezultatul exercițiului matematic. Apoi, după momentele ieșirii elevilor în fața clasei, a urmat activitatea pe grupe; elevii au  cooperat, rezolvând  o fișă de lucru cu exerciții matematice.

Vă prezint mai jos această activitate făcută cu elevii clasei pregătitoare B.

Titlul proiectului : ,,Joc și magie cu mașina de adunat și mașina de scăzut “

Data desfășurării: Săptămâna 23-27 februarie 2014

Grupul țintă : elevii clasei pregătitoare B

Parteneri implicați : părinții elevilor clasei pregătitoare B

Locul de desfășurare: sala de clasă

Obiectivele proiectului :

  • Utilizarea unor scheme funcționale simple pentru operații de mărire-micșcorare;
  • Crearea unor probleme simple de adunare și scădere cu 1-2 unități în concentrul 0-10, cu sprijin concret în obiecte ;
  • Rezolvarea de probleme simple (în care intervin operații de adunare sau scădere cu 1-2 unități în concentrul 0-10), cu ajutorul obiectelor concrete;

Resurse :

  • Umane: elevii grupului țintă, cadrul didactic organizator, resursa umană parteneră;
  • Materiale : cutii din plastic, cartoane, lipici, pahare din plastic, elemente folosite pentru numărare ( cârlige, nasturi, dopuri, forme din lemn: fluturași, ursuleți, flori, jetoane, cuburi, etc.).

Metode :

  • Observația;
  • Jocul didactic;
  • Învățarea prin descoperire;
  • Învățarea prin cooperare.

Modalități de organizare:

  • Individual;
  • Frontal;
  • Pe grupe (utilizând criteriul numărării, am stabilit grupele de elevi a câte 4 membri-am un efectiv de 16 elevi, astfel încât am alcătuit 4 grupe de elevi).

Rezultate așteptate :

  • Manifestarea unor atitudini pozitive față de utilizarea unor scheme funcționale simple  pentru operații de mărire-micșorare;
  • Crearea unor contexte de învățare confortabile și atractive respectând obiectivele proiectului;
  • Cooperarea în grupurile de apartenență.

Rezultate înregistrate:

  • Toți elevii au utilizat corect materialul  didactic;
  • Toți participanții au rezolvat probleme simple (în care intervin operații de adunare sau scădere cu 1-2 unități în concentrul 0-10), cu ajutorul obiectelor concrete;
  • Feed-back-ul pozitiv al părinților ;
  • Aprecierea învățătorului, după criterii obiective, a implicării elevilor (fiecare  grupă a primit cartonașe  verzi );