LAPBOOK. Metodă educațională interactivă pentru copiii creativi
Lapbook-ul este apreciat în SUA, atât în rândul practicanților de home schooling, cât și în grădinițe sau școli, însă este destul de rar întâlnit în Romania .
Lapbook-ul este o metodă educațională interactivă, practică și simplă, care stârnește interesul și creativitatea oricărui copil sau adult. Proiectul începe cu alegerea unui subiect de practică având la bază dosare din carton .
Proiectul final poartă denumirea de lapbook, deoarece este de mari dimensiuni și acoperă întreaga poala (lap).
Aplicabilitate:
Titlul proiectului:,,Numerația 0-31, adunarea și scăderea în concentrul 0-10 “ -LAPBOOK
Data desfășurării: Săptămâna 23-27 martie 2015
Grupul țintă : elevii clasei pregătitoare B
Locul de desfășurare: sala de clasă
Obiectivele proiectului :
- Crearea unor probleme simple de adunare și scădere cu 1-5 unități în concentrul 0-10, cu sprijin concret în obiecte;
- Dezvoltarea competențelor cheie:
- comunicare în limba maternă;
- competența matematică- dezvoltarea și aplicarea gândirii matematice în vederea rezolvării diferitor probleme în situații cotidiene;
- capacitatea de a învăța procesul de învățare-dezvoltarea abilității de a organiza propria învățare conform nevoilor proprii, și de a conștientiza metodele și oportunitățile.
Resurse : Umane: elevii grupului țintă, cadrul didactic organizator,;
Materiale: foarfeci, lipici, cartoane colorate, creioane colorate,;
Modalități de organizare: Pe grupe (utilizând criteriul numărării, am stabilit grupele de elevi a câte 3 membri, astfel încât am alcătuit 5 grupe de elevi).
Etapele lapbook-ului:
Elevii au primit materiale didactice (foarfece, lipici, cartoane colorate etc.);
Fiecare echipă a discutat și fiecare coechipier a explicat grupului ce dorește să creeze și unde să așeze materialele în lapbook;
Elevii și-au dovedit creativitatea prin materialele realizate și au completat lapbook-ul;
Fiecare echipă și-a prezentat materialul lucrat, elevii fiind încurajați să explice detaliile redate în lapbook.
Bibliografie:
– Recomandarea 2006/962/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 18 decembrie 2006 privind competențele cheie pentru învățarea pe tot parcursul vieții.